Treceți la conținutul principal

Scoala de vara Just4fun, 8-12 august 2016

La începutul lunii august, mai precis, în însorita zi de 8 august 2016, împreună cu 14 copii veseli și trei profesori, ne-am urcat în microbuzul Palatului și am plecat  în căutarea unor locuri frumoase din preajma orașului nostru, Suceava lui Ștefan cel Mare și Sfânt.
            În prima zi   îmbarcarea a avut loc la ora 10, după care am străbătut plini  de nerăbdare drumul spre pădurea Mitocaș-AdâncataAm ajuns în pădurea Mitocaș. După ce am căutat și găsit un loc de popas, am încercat să recunoaștem pădurea după frunzele copacilor. Doamna profesoară Bumbu ne-a destăinuit unele secrete: am învățat să identificăm punctele cardinale pe hartă și, încă ceva foarte important, să ne orientăm cu busola prin două activități purtând numele "Busola" și "Vânătoarea de comori".  De-a dreptul distractiv, dar și util !
Între timp ni s-a facut foame, iar picnicul ce a urmat, pe mușchiul catifelat de la baza copacilor a fost savuros, mai ales că în preajma noastră răsuna chitara domnului profesor Adrian-Mihai Șoiman. Am cântat cu toții, fiind cuprinși de veselie și entuziasm, cântecul ”Pădure nebună”. Acest cântec a devenit pe parcurs și în final șlagărul Școlii de vară.
Ne-am continuat călătoria instructivă și educativă și  am ajuns în pădurea Adâncata, unde am avut parte de multă distracție și amuzament prin intermediul jocului ”Țintarul". Echipa câștigatoare a fost cea mai mică ca vârstă, formată din Samuel, James, Andreea, Ștefania, Alex și Andu.
Obiectivul celei de-a doua zi a fost călătoria prin zona Ilișești, diametral opusă, în raport cu Suceava, față de cea a Adâncatei. Am poposit pentru început la Colțul zoologic Șoimaru, situat în centrul orașului Ilișești. Am marcat, prin această vizită, "Ziua internațională a grădinilor zoologice". La intrare ne-au întâmpinat 2 ponei drăgălași, o lamă și o alpaca. Lemurienii, veverițele și maimuțele aveau o mișcare agitată prin cuști, în contrast cu leii și porcul spinos care își făceau siesta la soare. I-am zărit și pe ratonii plicticoși și coații curioși. Tigrul și jaguarul ne-au impresionat în mod deosebit. Forța lor parcă trecea dincolo de gratiile cuștilor. Vulturul pleșuv, Bufnița polară și papagalii viu colorați sunt specii rare de păsări aflate în îngrijirea colțului zoologic. Ne-am amuzat spunând mici povestiri haioase  şi am mai depănat şi alte amintiri din vizitele fiecăruia dintre noi la alte grădini zoologice din România și din alte țări.
Un feedback rapid privind asimilarea noilor cunoștințe despre animalele si păsările vizitate la ZOO l-am obținut prin aplicarea testului cu itemi de tip pereche.Am combinat iar utilul cu plăcutul! Pentru că pe toți ne încerca o ,,foame de lup am luat  masa în pădurea Ilișești. O data cu siesta  am învațat și două cântecele noi: ”În pădurea cu alune” și ”Cucul”, fiind din nou acompaniați la chitară de același inimos prof. Adrian Șoiman, de la Școala Ion Creangă” din Suceava.
În a treia zi am construit câte un zmeu de fiecare copil. La această ispravă am folosit următoarele material: nuiele, din care s-a făcut axul în formă de cruce, coli de hârtie desenată, colorată și mai apoi decupată, aracet ca și adeziv și multă-multă sfoară. A fost ceva bătaie de cap, dar ajutându-ne unii pe alții, am izbândit. Aceste zmee le-am lansat cu mai mult sau mai puțin succes pe meleagurile din vecinătatea Mânăstirii Dragomirna. Oricum, alergarea și amuzamentul au întrecut cu vârf și îndesat experiența în ale ”construcției aviatice”. 
Am fost primiți cu atâta căldură de măicuțele de la mânăstirea Dragomirna! Credem cu tărie că maicile ele reușesc de fiecare dată să ajungă la suflețelele copiilor printr-o prezentare a mânăstirii pe înțelesul lor. Copiii au fost intrebați despre noțiuni simple de credință, despre datele unor sărbatori importante, etc. Biserica mânăstirii Dragomirna are hramul Pogorarii Duhului Sfânt.  La finalul vizitei, copiii au primit lecții de bătut toaca. Când copiii au primit bețele, nu-i puteai opri din bucuria pe care o trăiau experimentând acest ritual. 
Peste tot am fost însoțiți de aparatul de fotografiat, care a surprins multe momente inedite, transformându-le în amintiri plăcute.
            In ultima zi, la Palatul Copiilor Suceava, am schimbat primele impresii generale despre zilele petrecute în săptămâna ce urma să se încheie. Apoi ne-am verificat și corectat după caz răspunsurile la testele privind orientarea turistică și geografică, dar și referitor la istoricul mânăstirii Dragomirna.
            Doamnele profesoare ne-au înmânat diplomele de participare la această frumoasă școală de vară. N-am uitat nici de cântare, așa că am repetat din nou cele 3 cântece împreună cu dl. profesor, observând că glasurile noastre se auzeau din ce în ce mai bine.
            La finalul finalului, am exprimat dorința noastră sinceră de a mai participa și cu alte ocazii la asemenea activități ce ne-au umplut mintea și sufletul cu atâta frumos și sănătate.

            La bună vedere, școală de vară!







































































Impresii ale participanților la proiect:
Mihnea Anton, clasa a V-a 
”Mi-a plăcut vizita la grădina zoologică și concursul cu animale”

Muntianu Teodor, clasa a VI-a
”Mi-a plăcut cel mai mult vizita la Mănăstirea Dragomirna. Am aflat lucruri interesante despre o mănăstire încărcată de istorie. Am învățat să bat toaca. Spre să mai revenim aici și la următoarea ediție.

Toma Samuel și James, clasa 0 si clasa I
”Am învățat cântece frumoase. Cel mai mult mi-a plăcut să contruiesc un zmeu și să-l lansez în aer.”

Iwanușesi Andreea și Ștefania, clasa IV si clasa II
”Mie mi-a plăcut cel mai mult că ne-am jucat, am cântat, am vizitat locuri frumoase, am înălțat zmeele și că am fost uniți.”
”Sper să revin și la anul.”

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

9 Mai, "Ziua Europei este si ziua ta"

În cadrul summitului Uniunii Europene (UE) desfăşurat la Milano, în 1985, s-a hotărât ca data de 9 mai să devină „Ziua Europei”.  Cu această ocazie, în toată Europa, se desfăşoară în fiecare an acţiuni şi festivităţi care îşi propun să aducă instituţiile UE mai aproape de cetăţeni şi să consolideze legăturile dintre popoarele care fac parte din Uniune. Elevii de la cercurile artistice şi tehnice de la Palatul Copiilor vor participa la acţiunile cu tema: - "Galeria steagurilor UE",   - Corduneanu Vlad, clasa a IV-a - Crăciun Pîţu George, clasa a II-a  - Creţu Yasmina, clasa a IV-a - Huţu Ştefan, clasa a IV-a Andrei Elena, clasa a III-a Apetroaei Cătălina Emanuela, clasa a III-a Enache Luana, clasa a III-a Maftei Valentin, clasa a III-a Huludeţ Patrick, clasa a II-a Huludeţ Flavius, clasa a III-a Lupchian Matei clasa III-a - atelier de lucru cu tema "Să învăţăm despre Europa" 1. Todosi Ioana, clasa a III-a 2. Koczynscki